Sadece
6 Adım da Markanı Dünya Tanısın
Marka bilinci ,adından
anlaşıldığı gibi tüketicilerin marka hakkında gerekli bilgileri olduğunu ifade
eder. Layman’ın terimleriyle, tüketicilerin ürünün “farkında” olup olmadığıdır.
Farkındalık, marka adı, ürün özellikleri, kalite, sosyal statü vb.
Marka bilinirliği her büyüklükteki markanın ürün ve
hizmetlerinin tanınmasını sağlama sürecidir.Marka bilinirlik Süreçleri zor olsa
da geri dönüşü bu yatırıma değerdir. Marka
bilinirliği, potansiyel müşterilerinizin herhangi bir alışverişte sizin
markanızı tercih etmelerini sağlayan tetikleyici bir unsurdur.Yapılan bir araştırma da , tüketicilerin %73’ünün bildiği
markalardan satın alma eğiliminde
olduğunu göstermiştir.Marka farkındalığı
tüketiciye güven sağlar. Tüketici ilk olarak marka daha çok denetlenir ve daha
iyi kalite , ürün’nün arkasında kalabilen şirket olarak sizi tercih eder.
Marka Bilinirliği için 6 Etkili Çözüm
İçerik Pazarlama Çalışmaları Yapın
Marka bilinirliği, için düzenli içerik
çıkartmak oldukça önemlidir.özellikle E-ticaret
markaları için neredeyse olmazsa olmaz diye nitelendirebiliceğimiz bir
durumdur. İçerik üretmek hem kullanıcıları bilgilendirme açısından hemde Seo çalışması olarak arama motorlarında
üst sıralarda çıkmanıza yardımcı olucaktır
Arama üst sıralarda olmak için nasıl bir içerik oluşturulmalıdır?
Sosyal Medyada Düzenli Paylaşım Yapın
Sosyal medya, marka bilinirliğini
artırmak için kullanılabilecek iyi bir pazarlama aracıdır.Sosyal Medya
platformların’da güncel ve özgün içerikler ile birçok kullanıcılara ulaşır.
Marka bilinirliğinizi artırabilir buna ek olarak müşterileriniz ile bağlarınızı
daha güçlü hale getirebilirsiniz.Örneğin, özel günlerde paylaştığınız bir
sosyal medya içeri ile müşterilerinizi
sizinle duygusal bağ kurmasını sağlayabilirsiniz. Bu konu’da Eyüp çiftçi makalesinde” Tüketicilerin
televizyon veya gazete reklamları gibi geleneksel reklam biçimlerine git gide
direnç göstermesiyle birlikte, pazarlama uzmanları viral pazarlama da dahil
olmak üzere alternatif stratejilere yönelmişlerdir. Viral pazarlama,
müşterileri ürün bilgilerini arkadaşlarıyla paylaşmaya teşvik ederek mevcut
sosyal ağlardan yararlanmaktadır (Leskovec vd., 2007). Teknolojik alandaki
gelişmelerin pazarlama dünyasına kazandırdığı yeni kavramlardan biri olan “Viral Pazarlama” (Viral Marketing),
1997 yılında Steven Jurvetson ve Tim Draper tarafından ilk defa kullanılmıştır.
Viral kelime anlamı olarak “virüs” anlamına gelmektedir. Mesajın virüs gibi
yayılmasına benzetilmiştir. Viral pazarlama kavramı ilk çıktığı dönemde,
elektronik posta yoluyla beğenilen bir ürün veya hizmetin yayılmasıdır. Bir
iletişim ve dağıtım ağını ifade eden kavram, tüketiciler tarafından yakın
çevrelerine ve daha sonra da çok farklı kitlelere ulaşabilen bir süreçtir
“sosyal medya içerik oluşumun önemine yer vermiştir.
Remarketing Çalışmaları Yapın
Remarketing çalışmaları,sitenizi daha önce ziyaret etmiş olan müşterilerinize tekrar ulaşmanızı onlara kendinizi hatırlatmanızdır. Örneğin bir kullanıcı sizi ziyaret etmiş ise daha sonra başka bir sayfa’da eklamlarla marka bilinirliği sağlanarak sizi hatırlayıp tekrar sizinle iletişime geçmesi muhtemeldir.Bu sebep’ten marka bilinirliğini arttırmak isteyen firmalar , Remarketing çalışmalarına önem vermeleri gerekmektedir.
Video İçerikler Paylaşın
Video içerikler, hedef kitlenize yönelik en
önemli adım’dır. Özgün video içerikler hazırlayarak marka bilinirliğiniz
artırabilirsiniz.Çeşitli platformları Youtube, İnstagram , Tiktok, gibi görsel
platformlarda ki video içerikleriniz akılda kalıcak ve birçok kullanıcıya
ulaşıcaktır.
Özgün Görsel İçerikler Oluşturun
Kullanıcılar’ın %65’i uzun metin’leri okumak
istemezler.Sayfalarca yazılan içerikten daha çok paylaştığınız sade özgün
görsel bir resim kullanıcı’nın daha çok aklında kalıcaktır.
Influencer Pazarlama Çalışmalarına
Yatırım Yapın
İş birlikleri Marka bilinirliği artırmanız
için oldukça önemlidir. Günümüzde en etkili pazarlama yöntemlerinden olan bu
pazarlama çalışması, hedef kitlenize ulaşmayı sağlamaktadır .İnfluencer
marketing ile Potansiyel müşterilerinizin takip ettiği sosyal medya hesaplarıyla
iş birliği yapmak, iyi bir seçenek olacaktır.
.jpg)





Yorumlar
Yorum Gönder