Ana içeriğe atla

Sadece 6 Adım da Markanı Dünya Tanısın

 

 


     Sadece 6 Adım da Markanı Dünya Tanısın

Marka bilinci ,adından anlaşıldığı gibi tüketicilerin marka hakkında gerekli bilgileri olduğunu ifade eder. Layman’ın terimleriyle, tüketicilerin ürünün “farkında” olup olmadığıdır. Farkındalık, marka adı, ürün özellikleri, kalite, sosyal statü vb.

Marka bilinirliği her büyüklükteki markanın ürün ve hizmetlerinin tanınmasını sağlama sürecidir.Marka bilinirlik Süreçleri zor olsa da geri dönüşü bu yatırıma değerdir. Marka bilinirliği, potansiyel müşterilerinizin herhangi bir alışverişte sizin markanızı tercih etmelerini sağlayan tetikleyici bir unsurdur.Yapılan bir  araştırma da , tüketicilerin %73’ünün bildiği  markalardan satın alma eğiliminde olduğunu göstermiştir.Marka farkındalığı tüketiciye güven sağlar. Tüketici ilk olarak marka daha çok denetlenir ve daha iyi kalite , ürün’nün arkasında kalabilen şirket olarak sizi tercih eder.

 

 Marka Bilinirliği  için 6 Etkili Çözüm


 


  İçerik Pazarlama Çalışmaları Yapın

 

Marka bilinirliği, için düzenli içerik çıkartmak oldukça önemlidir.özellikle E-ticaret markaları için neredeyse olmazsa olmaz diye nitelendirebiliceğimiz bir durumdur. İçerik üretmek hem kullanıcıları bilgilendirme açısından hemde  Seo çalışması olarak arama motorlarında üst sıralarda çıkmanıza yardımcı olucaktır

  Arama üst sıralarda olmak için nasıl bir içerik oluşturulmalıdır?

 Rakip analizi, anahtar kelime araştırması,doğru backlinkler, hedef kitle analizi, SEO uyumlu içerik üretimi.Bu öğelere dikkate alındığı takdir de arama motorlarında daha iyi sonuçlar elde edilicektir. .Seo Çalışmasında daha fazla bilgi almak için https://earnado.com/tr/seo-nedir-10-adimda-profesyonel-seo-calismasi/  tıklamanızı tavsiye ederim. 

 

 



      Sosyal Medyada Düzenli Paylaşım Yapın

 

Sosyal medya, marka bilinirliğini artırmak için kullanılabilecek iyi bir pazarlama aracıdır.Sosyal Medya platformların’da güncel ve özgün içerikler ile birçok kullanıcılara ulaşır. Marka bilinirliğinizi artırabilir buna ek olarak müşterileriniz ile bağlarınızı daha güçlü hale getirebilirsiniz.Örneğin, özel günlerde paylaştığınız bir sosyal medya içeri ile  müşterilerinizi sizinle duygusal bağ kurmasını sağlayabilirsiniz.  Bu konu’da Eyüp çiftçi makalesinde” Tüketicilerin televizyon veya gazete reklamları gibi geleneksel reklam biçimlerine git gide direnç göstermesiyle birlikte, pazarlama uzmanları viral pazarlama da dahil olmak üzere alternatif stratejilere yönelmişlerdir. Viral pazarlama, müşterileri ürün bilgilerini arkadaşlarıyla paylaşmaya teşvik ederek mevcut sosyal ağlardan yararlanmaktadır (Leskovec vd., 2007). Teknolojik alandaki gelişmelerin pazarlama dünyasına kazandırdığı yeni kavramlardan biri olan “Viral Pazarlama” (Viral Marketing), 1997 yılında Steven Jurvetson ve Tim Draper tarafından ilk defa kullanılmıştır. Viral kelime anlamı olarak “virüs” anlamına gelmektedir. Mesajın virüs gibi yayılmasına benzetilmiştir. Viral pazarlama kavramı ilk çıktığı dönemde, elektronik posta yoluyla beğenilen bir ürün veya hizmetin yayılmasıdır. Bir iletişim ve dağıtım ağını ifade eden kavram, tüketiciler tarafından yakın çevrelerine ve daha sonra da çok farklı kitlelere ulaşabilen bir süreçtir “sosyal medya içerik oluşumun önemine yer vermiştir.

     


  Remarketing Çalışmaları Yapın

 

Remarketing çalışmaları,sitenizi daha önce ziyaret etmiş olan müşterilerinize tekrar ulaşmanızı onlara kendinizi hatırlatmanızdır. Örneğin bir kullanıcı sizi ziyaret etmiş ise daha sonra başka bir sayfa’da eklamlarla marka bilinirliği sağlanarak  sizi hatırlayıp tekrar sizinle iletişime geçmesi muhtemeldir.Bu sebep’ten marka bilinirliğini arttırmak isteyen firmalar , Remarketing çalışmalarına önem vermeleri gerekmektedir.


 

    

  Video İçerikler Paylaşın

 

Video içerikler, hedef kitlenize yönelik en önemli adım’dır. Özgün video içerikler hazırlayarak marka bilinirliğiniz artırabilirsiniz.Çeşitli platformları Youtube, İnstagram , Tiktok, gibi görsel platformlarda ki video içerikleriniz akılda kalıcak ve birçok kullanıcıya ulaşıcaktır.

 

 

 

  Özgün Görsel İçerikler Oluşturun

 

Kullanıcılar’ın %65’i uzun metin’leri okumak istemezler.Sayfalarca yazılan içerikten daha çok paylaştığınız sade özgün görsel bir resim kullanıcı’nın daha çok aklında kalıcaktır.


  


   Influencer Pazarlama Çalışmalarına Yatırım Yapın

 

İş birlikleri Marka bilinirliği artırmanız için oldukça önemlidir. Günümüzde en etkili pazarlama yöntemlerinden olan bu pazarlama çalışması, hedef kitlenize ulaşmayı sağlamaktadır .İnfluencer marketing ile Potansiyel müşterilerinizin takip ettiği sosyal medya hesaplarıyla iş birliği yapmak, iyi bir seçenek olacaktır.





Yorumlar