App store optimizasyonuna (ASO) mobil uygulama
üreticileri için neden önemli ?
Geliştirdiğimiz herhangi bir uygulamanın, kitlelere uygulaşmasını
istiyorsanız, Digital pazarlama
araçlarından ASO (Application Store Optimization ) sizin için oldukça önemlidir. ASO ve SEO
kavramıyla yapı olarak benzer ancak, içerik olarak farklı stratejiler
içermektedir. SEO İçin nasıl uzun süre emek harcamamız gerekiyorsa ASO içinde
aynı şekilde emek harcamamız gerekiyor.
ASO (App Store Optimizasyonu) Nedir ?
App Store ya da Google Play gibi uygulama mağazalarında
yer alan uygulamanızın görünürlüğünü ve uygulamanıza dönüşüm oranlarını arttırma
sürecine ASO diyoruz.Örneğin uzun süreçli ASO yapıldıktan sonra kullanıcı Apple
Store veya Google Play’de ilgili anahtar kelime girdiğinde ilk sıralarda sizin
uygulamanız görülür ve bu sıralama sayesinde kullanıcıların uygulamanızı tercih
etme ve indirme oranı gün geçtikçe artacaktır.
Gerçekten Mobil uygulama üreticileri için Aso bu kadar önemli mi?
Mobil
kullanıcılar Google Play Store ve Apple Store gibi uygulama mağazalarında
belirli uygulamaları arıyor. Mobil kullanıcıların %70'i yeni uygulamalar bulmak için aramayı
kullanıyor. Ayrıca, tüm indirmelerin %65'i doğrudan bir aramadan sonra
gerçekleşir. Uygulama mağazası araması, yeni uygulamaları keşfetmenin en
yaygın yöntemidir. Aso Çalışması ile uygulamanız üst sıralarda yer alarak
rakipleriniz önünüze geçmenizi sağlar ve daha fazla tercih edilir.
ASO çalışmaları için profesyonel bir destek alınması gerekli mi?
ASO çalışması uzun ve zorlu bir süreç olmakla beraber
uygulama üreticileri için büyük önem arzetmektedir ve çoğu firma
yazılım,uygulama ve test süreçlerinde büyük efor sarfettikleri için ASO
çalışmalarına gereken özeni gösterememektedir bu nedenle bir danışman yada daha
ideal olan bir ajansla çalışmak üreticilerin diğer konulara daha fazla önem
vermelerine olanak sağlamaktadır.Bu konuda asodesk.com
ASO Uzmanı Maria Chernoplyokova’nun makalesinde “Bir ajans aracılığıyla
optimizasyon, küçük ve orta ölçekli şirketlerin yanı sıra optimizasyon sürecine
dalma ve kurum içi bir uzman tutma fırsatı olmayan kurumsal şirketler için
uygundur. Bir ajansta, birkaç uzman aynı anda bir uygulamanın optimizasyonu
üzerinde çalışabilir ve bu da süreci hızlandırır. Ajans uzmanlarının büyük bir
avantajı, çeşitli deneyimleridir. Bu çeşitli profesyoneller, uygulamada bir
kereden fazla karşılaştıkları için karmaşık durumları çözmek için genellikle
daha hızlıdır. Örneğin, rakiplerinizin yasa dışı olarak koordine ettiği sahte
olumsuz yorumları Google Play'den kaldırma konusunda çok daha etkilidirler.”
Mobil uygulama üreticilerinin ASO çalışmalarında ajanslarlan danışmanlık
alınmasının önemine değinilmiştir.Bu konuda profesyonel ekip çalışması ve
yenilikçi bakış açısıyla earnado’nun
ASO hizmetleri ve referanslarına
gözatıp gerekli bilgiyi edinmenizi tavsiye ederiz.
Başarılı ASO nasıl yapılır ?
·
Anahtar
Kelimeler (Meta Data) : App Store’lerin uygulamanızı belirli bir anahtar
kelimeye göre sıralar algoritma en uygun anahtar kelimeye göre kullanıcıya
gösterir. Doğru anahtar kelime veya kelimeler meta
verilerinize eklenirse , uygulama sıralamasında üst sırada çıkıcaktır ama
unutmamız gereken bir kural uygulama başlığında kullandığımız anahtar kelimeler
, alt başlıktaki anahtar kelimelerden daha çok etkileşim sağlar
·
Uygulamanızın
İndirme hacmi: Günlük olarak uygulamanızı ne kadar fazla kullanıcı indirirse
store algoritması bu uygulamanın kayda değer olduğunu algılarayak üst sıralarda
kullanıcıya önericektir.
·
Dönüşüm
oranı: Uygulamanızı arama sonuçlarında görüldükten sonra kaç kullanıcı
uygulamayı indirmiş veya uygulamayı indirip kullanma oranı nedir örneğin
kullanıcı uygulamanızda tutmanız gerekmektedir aksi takdirde kullanıcı
yükledikten sonra silmesi store
algoritması tarafından tavsiye edilmeyen uygulama olarak görülücektir.
·
Puan
ve Yorumlar : Application store yüklendikten sonra kullanıcı yorumları oldukça
önemlidir.Yapılan yorum sayısı , olumlu
yorumlar ve puanlamalar sizi üst sıralarda yer almanızı sağlıyacaktır.Bu yüzden
kullanıcılarınızı yorum yapmaya ve puanlamaya teşvik etmelisiniz
·
Uygulama
Performansı: Uygulamanız iyi oluşturulmamış ve hataları mevcutsa örneğin
sürekli kitleniyor , hata veriyor veya takılmalar yapıyorsa algoritmalar
uygulamanızı amatörce kabul edip alt sıralarda sıralanıcaktır.
·
Backlink:
Google play store için Seo ile benzer şekilde web sayfasında aldığınız Backlinkler uygulamanızın kabul
edilebilirliğini artırıcağı ve sıralamalarda
üst sıralarda yer almanıza faydalı olucaktır.
Seo İle Aso Arasında ki Farklar nedir ?
ASO için uygulama mağazası Seo’su diyebiliriz. Her iki süreçte anahtar
kelimeler ,dönüşüm optimizasyonu , kullanıcının web sitesi veya uygulamada
gezinme süreleri benzerlik oluşturur. Sıralama faktörleri, uygulama mağazası
optimizasyonu ile arama motoru optimizasyonu arasındaki temel farklardır. ASO, mobil uygulamaları uygulama
mağazalarındaki varlıkları için optimize etmek için kullanılırken SEO, web
sitelerini Google gibi arama motorları için optimize etmek içindir.SEO sıralama
için yüzlerce sıralama ölçüsü içerirken ASO listesi daha kısadır.
SEO için Sayfa
başlığı , anahtar kelime yoğunluğu,sayfa hızı, oturum süresi gibi etkenler
mevcut iken Aso için Uygulama adı,uygulama açıklaması,kullanım ve kalite
metriği,hemen silme süresi etkindir.Benzerlik olarak Seo için Trafik(ziyaretçi)
Aso için ise indirme sayısı ve kullanıcı sayısı etkenlik oluşturur. Sonuç
olarak Seo web araçlarımız için ne kadar önemli olduğu gibi Aso yani App Store
Optimation da bir o kadar uygulama üreticileri için önemlidir.
.jpg)



Yorumlar
Yorum Gönder