Ana içeriğe atla

Digital Pazarlama'da ASO(App Store Optimation)

 


App store optimizasyonuna (ASO) mobil uygulama üreticileri için neden önemli ?

Geliştirdiğimiz herhangi bir uygulamanın, kitlelere uygulaşmasını istiyorsanız, Digital pazarlama araçlarından  ASO (Application Store Optimization ) sizin için oldukça önemlidir. ASO ve SEO kavramıyla yapı olarak benzer ancak, içerik olarak farklı stratejiler içermektedir. SEO İçin nasıl uzun süre emek harcamamız gerekiyorsa ASO içinde aynı şekilde emek harcamamız gerekiyor.

 

ASO (App Store Optimizasyonu) Nedir ?

App Store ya da Google Play gibi uygulama mağazalarında yer alan uygulamanızın görünürlüğünü ve uygulamanıza dönüşüm oranlarını arttırma sürecine ASO diyoruz.Örneğin uzun süreçli ASO yapıldıktan sonra kullanıcı Apple Store veya Google Play’de ilgili anahtar kelime girdiğinde ilk sıralarda sizin uygulamanız görülür ve bu sıralama sayesinde kullanıcıların uygulamanızı tercih etme ve indirme oranı gün geçtikçe artacaktır.


Gerçekten Mobil uygulama üreticileri için Aso bu kadar önemli mi?

Mobil kullanıcılar Google Play Store ve Apple Store gibi uygulama mağazalarında belirli uygulamaları arıyor. Mobil kullanıcıların  %70'i yeni uygulamalar bulmak için aramayı kullanıyor. Ayrıca, tüm indirmelerin %65'i doğrudan bir aramadan sonra gerçekleşir. Uygulama mağazası araması, yeni uygulamaları keşfetmenin en yaygın yöntemidir. Aso Çalışması ile uygulamanız üst sıralarda yer alarak rakipleriniz önünüze geçmenizi sağlar ve daha fazla tercih edilir.



ASO çalışmaları için profesyonel bir destek alınması gerekli mi?

ASO çalışması uzun ve zorlu bir süreç olmakla beraber uygulama üreticileri için büyük önem arzetmektedir ve çoğu firma yazılım,uygulama ve test süreçlerinde büyük efor sarfettikleri için ASO çalışmalarına gereken özeni gösterememektedir bu nedenle bir danışman yada daha ideal olan bir ajansla çalışmak üreticilerin diğer konulara daha fazla önem vermelerine olanak sağlamaktadır.Bu konuda asodesk.com ASO Uzmanı Maria Chernoplyokova’nun makalesinde “Bir ajans aracılığıyla optimizasyon, küçük ve orta ölçekli şirketlerin yanı sıra optimizasyon sürecine dalma ve kurum içi bir uzman tutma fırsatı olmayan kurumsal şirketler için uygundur. Bir ajansta, birkaç uzman aynı anda bir uygulamanın optimizasyonu üzerinde çalışabilir ve bu da süreci hızlandırır. Ajans uzmanlarının büyük bir avantajı, çeşitli deneyimleridir. Bu çeşitli profesyoneller, uygulamada bir kereden fazla karşılaştıkları için karmaşık durumları çözmek için genellikle daha hızlıdır. Örneğin, rakiplerinizin yasa dışı olarak koordine ettiği sahte olumsuz yorumları Google Play'den kaldırma konusunda çok daha etkilidirler.” Mobil uygulama üreticilerinin ASO çalışmalarında ajanslarlan danışmanlık alınmasının önemine değinilmiştir.Bu konuda profesyonel ekip çalışması ve yenilikçi bakış açısıyla earnado’nun ASO hizmetleri ve referanslarına gözatıp gerekli bilgiyi edinmenizi tavsiye ederiz.

 


Başarılı ASO nasıl yapılır ?

 

·        Anahtar Kelimeler (Meta Data) : App Store’lerin uygulamanızı belirli bir anahtar kelimeye göre sıralar algoritma en uygun anahtar kelimeye göre kullanıcıya gösterir. Doğru anahtar kelime veya kelimeler meta verilerinize eklenirse , uygulama sıralamasında üst sırada çıkıcaktır ama unutmamız gereken bir kural uygulama başlığında kullandığımız anahtar kelimeler , alt başlıktaki anahtar kelimelerden daha çok etkileşim sağlar

·        Uygulamanızın İndirme hacmi: Günlük olarak uygulamanızı ne kadar fazla kullanıcı indirirse store algoritması bu uygulamanın kayda değer olduğunu algılarayak üst sıralarda kullanıcıya önericektir.

·        Dönüşüm oranı: Uygulamanızı arama sonuçlarında görüldükten sonra kaç kullanıcı uygulamayı indirmiş veya uygulamayı indirip kullanma oranı nedir örneğin kullanıcı uygulamanızda tutmanız gerekmektedir aksi takdirde kullanıcı yükledikten sonra silmesi store  algoritması tarafından tavsiye edilmeyen uygulama olarak görülücektir.

·        Puan ve Yorumlar : Application store yüklendikten sonra kullanıcı yorumları oldukça önemlidir.Yapılan yorum sayısı ,  olumlu yorumlar ve puanlamalar sizi üst sıralarda yer almanızı sağlıyacaktır.Bu yüzden kullanıcılarınızı yorum yapmaya ve puanlamaya teşvik etmelisiniz

·        Uygulama Performansı: Uygulamanız iyi oluşturulmamış ve hataları mevcutsa örneğin sürekli kitleniyor , hata veriyor veya takılmalar yapıyorsa algoritmalar uygulamanızı amatörce kabul edip alt sıralarda sıralanıcaktır.

·        Backlink: Google play store için Seo ile benzer şekilde web sayfasında aldığınız  Backlinkler uygulamanızın kabul edilebilirliğini artırıcağı ve sıralamalarda üst sıralarda yer almanıza faydalı olucaktır.

 


Seo İle Aso Arasında ki Farklar nedir ?

 

ASO için  uygulama mağazası  Seo’su diyebiliriz. Her iki süreçte anahtar kelimeler ,dönüşüm optimizasyonu , kullanıcının web sitesi veya uygulamada gezinme süreleri benzerlik oluşturur. Sıralama faktörleri, uygulama mağazası optimizasyonu ile arama motoru optimizasyonu arasındaki temel farklardır. ASO, mobil uygulamaları uygulama mağazalarındaki varlıkları için optimize etmek için kullanılırken SEO, web sitelerini Google gibi arama motorları için optimize etmek içindir.SEO sıralama için yüzlerce sıralama ölçüsü içerirken ASO listesi daha kısadır.

 

SEO için Sayfa başlığı , anahtar kelime yoğunluğu,sayfa hızı, oturum süresi gibi etkenler mevcut iken Aso için Uygulama adı,uygulama açıklaması,kullanım ve kalite metriği,hemen silme süresi etkindir.Benzerlik olarak Seo için Trafik(ziyaretçi) Aso için ise indirme sayısı ve kullanıcı sayısı etkenlik oluşturur. Sonuç olarak Seo web araçlarımız için ne kadar önemli olduğu gibi Aso yani App Store Optimation da bir o kadar uygulama üreticileri için önemlidir.

 

 

Yorumlar